Fantastisch eindpunt deze dag!

30 mei 2017 - Lémerie, Frankrijk

Na een nachtje illegaal kamperen in Nanteuil de V. was ik om 6.30 uur wakker en ben gaan opbreken. Het enige water wat hier beschikbaar was, was koud water, maar toch maar effe snel gedoucht en haren gewassen, brrr..

Ik ging om 7.30 op pad. het landschap lijkt hier erg veel op Zuid Duitsland, maar dan wel 50 jaar terug in de tijd. Volgens mij gooien de mensen hier niets weg, maar verzamelen alles in een hoek op het erf. Er heerst denk ik behoorlijke armoede onder de boeren hier.

Buitenshuis wordt alleen het hoognodige gedaan, althans zo ziet het er uit.

Bij Angoulême langs een enorm groot militair terrein en vliegveld gekomen.

Inmiddels heb ik het idee, dat ik meer stijgingen dan dalingen heb deze route. Ik ben dan ook blij dat ik na 80 km in Lémerie bij een geweldige St. Jacobsroute pleisterplaats ben aangekomen.

De heer Peter Franken beheert deze al 35 jaar. Het is een heerlijke rustige plek met prima accommodatie en faciliteiten, kijk maar op Facebook " pleisterplaats Lémerie". Voor diegenen zonder FB heb ik wat foto's geplaatst.

Ook heb ik weer even een wasje gedaan en een warme douche genomen en vooral voortreffelijk gegeten. En slaap vannacht voor de verandering eens in een echt bed.

Welterusten dan maar en groeten,

Gerard

1. Petra Rakers:
    30 mei 2017
    Jee...wat maak jij een kilometers per dag! Knap hoor! Geniet van je stekkie nu en misschien morgen ook nog een rustdagje daar? Welterusten Gerardus Wilhelmus Joseph!! XX
  2. Tineke en Gidi:
    31 mei 2017
    Hier weer even een reactie van ons . Wat leuk zeg, Pleisterplaats, plus een goed bed en gezelschap verwacht ik van meer mensen met hetzelfde einddoel. Wat een kilometers heb je al gemaakt.

Groetjes Tineke en Gidi.
  3. Bert en Margriet:
    31 mei 2017
    Nou buurman lekker eten hoor ziet er voortreffelijk uit,het gaat harstikke goed met jou als ik zo de dagelijkse verhalen lees.
    nog vele km fietsplezier, gr.