1e berg etappe

12 juni 2017 - Carracedo del Monasterio, Spanje

Alweer 12 juni, de tijd vliegt ook hier voorbij.

De 1e berg etappe omhoog viel erg mee. Eenmaal aangekomen boven op de berg bij het beroemde kruis "Cruz de Ferra", was best een emotioneel moment. Ik heb wel een traantje gelaten om al die mensen die daar iets persoonlijks van thuis achterlaten, briefjes, stenen etc. en de verdere gedachten hierachter.

Daarna de berg weer af, het ging over een lange afstand erg steil naar beneden.

Ik heb het advies van Martin ter harte genomen en een aantal keren de remmen laten afkoelen.

Na Ponferrada te hebben bezocht, zijn we doorgefietst naar Carraceda del Monasterio, naar camping El Bierzo (whats in the name).

zie verder de foto's samen met mijn fietsmaatjes.

groeten, Gerard

1. Willem Rakers:
    12 juni 2017
    Mooi moment daar bij Ferra. Al die mensen met ieder z'n eigen motivatie. Indrukwekkend! Ook indrukwekkend dat jij daar nu geweest bent! Op jouw Camino. Ben heel benieuwd wat deze reis jou oplevert. Nog een paar dagen en dan ben je in Santiago! Respect!
  2. Miranda:
    12 juni 2017
    Wauw Gerard! Wat een ervaring (en) rijker ben je al! Zo bijzonder dit. De finish is in zicht. Wat zal ik je reisverslagen gaan missen. Elke dag keek ik weer uit naar jouw verhaal. En dan ook nog eens ruim binnen de tijd die je nodig dacht te hebben. Petje af!
  3. Martin:
    12 juni 2017
    Hoi Gerard, fijn dat het allemaal zo lekker gaat, en dat je geniet van de trip en de omgeving. Zorg dat je rustig en geleidelijk de bergen op fietst zodat je benen niet gaan verzuren, want dat is funest.... nou, ging toch goed vandaag? Morgen weer zo'n dag, op tijd eten en drinken, komt het allemaal weer goed. Suc6 en Keep on going..
  4. Tineke en Gidi:
    13 juni 2017
    Wat een indrukken doe je op!! Wat een ervaring. Dit stuk is wel het indrukwekkendste denk ik. Het einde is in zicht. Goed volgehouden hoor.
    Gr. Gidi en Tineke
  5. Joke van Reenen:
    13 juni 2017
    Wat een bijzondere ervaring, indrukwekkend!! Nog een paar dagen en dan heb je je doel bereikt. Respect hoor! Succes met de laatste loodjes.... groetjes van ons
  6. Ric:
    13 juni 2017
    Al die mooie indrukken en positieve ontwikkelingen ... geven je vleugels...keep on going....en ik zeg het nog maar een keer... CHAPOT Gerard !!