Eindelijk droog......

5 juni 2017 - Pamplona, Spanje

Gisteren dus weer een dag en nacht met regen achter de rug en heb stik alleen geslapen in een koud St. Jacobshuisje zonder water of electra. (mijn fietsaccu kon ik opladen bij de buren). Slecht geslapen en eigenlijk was ik het helemaal zat, ik wilde het liefst naar huis. Maar ik was maar 14 km van Saint Pied de Port af, dus dat wilde ik in ieder geval halen. Het was superslecht weer toen ik wegfietste, veel nevel tussen de bergen, dus weer nat en koud.

Eenmaal aangekomen in Saint pied de Port, de volgende teleurstelling. Het was weliswaar toeristisch,  maar super commercieel.  Het stond er vol met kramen met prullaria, het leek Valkenburg wel. Na een ontbijt te hebben genomen met een kop koffie, dacht ik wegwezen hier en ik ga er voor en ga door!

Eenmaal richting de Pyreneeën fietste ik 2 Duitse mannen achterop. Na een praatje te hebben gemaakt hebben we besloten om samen de Pyreneeën over te gaan. Een van de mannen had in Duitsland bij SKF gewerkt, dus dat schepte direct een band. Mijn bedoeling was om Pamplona heen te fietsen, maar een van de mannen had als eindpunt Pamplona, dus vergezelden wij hem naar zijn eindbestemming.

Met de mede oud-SKF-er, ging ik op zoek naar een camping. En met succes, we hebben hier een prima Camping bij Pamplona, dus kan ik eindelijk weer eens ontspannen en droog en warm relaxen, het is hier prachtig weer, na deze zware dag van 105 km de bergen over.

Morgen gaan we samen verder en zien wel wat de dag weer brengt.

groeten,

Gerard

1. Pedro Hesselt van Dinter:
    5 juni 2017
    Hoi Gerard, zo te zien gaat het lekker, wel een beetje jammer van de regen de laatste dagen,
    Je zit nu op de camino en komt ontzettend veel pelgrims tegen.
    Veel plezier en geniet van het laatste deel van de tocht.
  2. Willem Rakers:
    5 juni 2017
    Mooi dat je hebt doorgezet! En dat je deze Duitse freunde hebt ontmoet. Mensen hebben mensen nodig, zeker onder die omstandigheden. Ola España! Con el tiempo soleado (met zonnig weer)!
  3. Tineke en Gidi:
    5 juni 2017
    Fijn dat het nu eindelijk beter weer is. Het lijkt erop dat je het ongezelligste deel achter de rug hebt, houden zo. Hier komt je vast veel lotgenoten tegen. Nu maar weer even gaan genieten, is ook de bedoeling hoor.
  4. Miranda:
    6 juni 2017
    Even een dipje, maar wat ben je toch een kanjer! Wij zijn heel trots op je..zet hem op en vooral....doorgaan! Je bent al zover gekomen! Geniet van alles om je heen. De wat mindere ervaringen blok je maar snel weg want die zijn eenmalig en komen niet meer terug..:) De mooie herinneringen blijven... Behoud je FOCUS..veel liefs uit Nederland xxx
  5. Martin:
    6 juni 2017
    Hoi Gerard, Dit was zo'n moment dat je het bijltje erbij neer wilt gooien.... Het weer is inderdaad best slecht, maar dat is bijna in heel Frankrijk, maar wat wil je, de pyreneen en invloed van de oceaan, betekend meestal veel vocht.....
    Aan de andere kant van de berg schijnt vaak de zon en je gaat Spanje in, dus doorbijten en rij naar het licht...... Viva Espana, keep on going, opgeven is geen optie toch ? zeker als je al zover bent, en vegeet niet te genieten, er komen meer up's en down's ... Suc6
  6. Bert en Margriet:
    6 juni 2017
    Goedenmorgn Gerard, zo zie je maar weer de aanhouder wint, dat is het spreekwoord, knap van je hoor, gr. van ons.
  7. Ric:
    6 juni 2017
    Het is al vaak gezegd Gerard maar wat een doorzettingsvermogen!!!
    Nu alleen nog mooi weer gewenst en lekker rustig doorfietsen.
    Deze tocht is een wereldprestatie!!
    Succes.