in de bergen

6 juni 2017 - Ayegui, Spanje

Vandaag,  dinsdag 6 juni zijn we vertrokken vanaf een camping in Artica boven Pamplona gelegen.

We moesten dus dwars door de stad om de route weer te gaan oppakken.

Dat was een hele belevenis, want iedereen was op dat tijdstip onderweg naar zijn werk of school, dus super druk. We hebben de route weer opgepakt bij Campanas. We zitten nu echt midden in de bergen, met zware klimmen van 10-12*, waardoor we dan ook afdalingen hebben, waar we met snelheden van tot wel 50 km p.u. naar beneden gaan.

Het was fris hier boven, maar droog en helder weer.

Na 80 km zijn we aangekomen in Estella en zijn we een camping gaan zoeken. We zijn terecht gekomen in Ayegui (Navarra).

Morgen weer een nieuwe dag met als doel Nájera of Berceo.

Hartelijke groeten,

Gerard.

1. Willem Rakers:
    6 juni 2017
    Dat klinkt weer helemaal als iemand die voorwaarts gaat. Alleen met 50 km voorwaarts is wel erg hard. Ik concludeer hieruit dat de wegen goed zijn. En ik hoop hetzelfde voor de remblokjes..;-)
  2. Willie:
    Gerard fiets je nu met de SKF (Samen Kunnen Fietsen) dat is toch goed en zeker in de bergen. En je krijgt volgen ons ook warm weer.
  3. Tineke en Gidi:
    6 juni 2017
    Fijn dat alles nu weer een stuk prettiger gaat, veel beter weer, plus
    gezelschap. Maar alles bij elkaar wel heel stoer hoor.

Groetjes,
    Gidi en Tineke.
  4. Pedro Hesselt van Dinter:
    6 juni 2017
    Nou Gerard, fast forward,, lekker fietsen in een mooie omgeving
  5. Andre /Annie:
    7 juni 2017
    Hoi Gerard fijn dat je er weer zin in en genoten hebt
    De weersvoorspellingen zijn goed maar de bergen hoog
    Dus morgen weer met frisse moed verder
    Veel succes ! ook voor je SOF maatje

Gr André /Annie
  6. Andre /Annie:
    Sorry tikfoutje geen SOF maar SKF
    Die
    wereldberoemde lagers
  7. Martin:
    7 juni 2017
    Hoi Gerard, zie je nou, in Spanje wordt alles beter. Pas op met afdalen, dat is vaak lastiger dan klimmen, want je verbrand je remmen maar zo, het remoppervlak verglaasd door de hitte.....
    Dus kort en krachtig remmen en dan weer af laten koelen....
    Blijf de moed erin houden, en rij gezellig samen op.....
    Veel plezier, daal niet te snel af, pas op het wegdek en keep on going.... oh ja, Navarra = wijngebied.... proeven !! Suc6