uitgestrekte wijngaarden

1 juni 2017 - Hostens, Frankrijk

Woensdagavond vroeg begon het te regenen en moest ik mijn potje gaan koken onder een afdak ivm de toch wel behoorlijk regen.

En zo bleef het de hele nacht doorgaan. En als het dan even droog was, dan vielen de regendruppels van de bomen wel op de tent. Gelukkig bleef in de tent alles droog.

Maar als je dan de tent gaat afbreken en je spullen inpakken wordt alsnog alles nat.

Bovendien was het erg mistig en reed ik dus om 8.00 u weg in dikke mist, die om 10.00 u pas echt opgetrokken was.

Ik ben door schitterende wijngebieden gefietst, met enorme wijngaarden en tientallen bottelarijen .

Op verschillende plaatsen stond een mobiele flessen spoelmachine om de flessen te reinigen zodat ze weer gebruikt konden worden voor de het bottelen van de nieuwe oogst. Het is voor mij wel duidelijk, dat de wijnboeren het financieel wel veel beter hebben dan de landbouw en veeteelt boeren. De huizen zijn aanmerkelijk groter en mooier en de wegen in dit gebied zijn ook een heel stuk beter.

Ik had een overnachting gepland in Cadillac, maar ook deze camping was weer eens gesloten.

Toch vreemd hoor, dat ze hier zo laat open gaan. Ik vond er eentje die wel geopend was, maar die was weer te ver van de route. Dan maar beter doorfietsen, al werd dat dan uiteindelijk ook nog een heel eind.  Zo'n 30 km dwars door  het bos van Parc naturel régional des Landes de Gascogne , mooie lange rechte wegen, maar wel een beetje saai.

Na totaal 100 km deze dag, ben ik aangekomen op een camping in Hostens, die gelukkig wel geopend was.

groeten,

Gerard

1. Bert en Margriet:
    1 juni 2017
    wauw buurman petje af 100km, er zal nu wel eelt op je billen zitten hahahaha, topppp.gr. van ons.
  2. Tineke en Gidi:
    2 juni 2017
    Man wat heb je weer een aantal kilometers gereden, volgens ons ben je wel veel verder, als dat de planning was. Wel top . Maar niet te gek doen hoor. De grens van Spanje komt zo aardig in zicht. Gr. van ons.
  3. Ric:
    2 juni 2017
    Wat een doorzettingsvermogen Gerard!!
    Wel pech van de gesloten campings.
    100 km.... chapot!