regen.... regen..... regen

3 juni 2017 - Cagnotte, Frankrijk

Vandaag 3 juni om 7.30 vertrokken vanaf het hotel in Labouheyre.

Het hotel was al net zo saai als de rest van het gebied hier. Het was dus ook mijn bedoeling om dit saaie eentonige gebied zsm te verlaten en uit te komen bij het levendige Dax, zo'n 70 km verder.

Maar al na een uur begon het te regenen, om niet te zeggen te plenzen. Ja hoor, dat heb ik weer. Na ca. 30 km in de stromende regen gefietst te hebben, ben ik hier ergens bij een oude schuur onder een afdak gaan schuilen. Ook maar even mijn potje gekookt om iets warms te eten. Inmiddels klaarde het een beetje op en werd het droger, dus toen maar gauw verder gegaan. Eenmaal bij Dax aangekomen begon het weer te regenen. Alles was natuurlijk al zeiknat en een camping was dus eigenlijk geen optie meer.

Ben daarom maar gewoon doorgegaan en heb op een gegeven moment, toen ik er zo'n 85 km op had zitten besloten bij een boerderij aan te bellen om te vragen of ik daar mijn accu op kon laden en evt. in de schuur daar kon slapen. Geen probleem zei die man ga je gang.

Terwijl ik het water uit mijn schoenen leegde kwam hij al met een pot koffie aan. De vrouw des huizes nam mijn schoenen mee naar binnen om te drogen en zei dat ik binnen kon komen douchen en nodigde mij uit voor het diner.

Dus, eind goed, al goed.

Gr.

Gerard

1. Bert en Margriet:
    3 juni 2017
    fijn voor je dat die mensen daar zo vriendelijk zijn, had ik niet verwacht dacht altijd dat een fransman stug was,slaap lekker voor vannacht in die nette schuur en hoop voor jou morgen een droge en niet z,n saaie dag. gr. van ons.
  2. Martin:
    3 juni 2017
    Tja, die Fransen hé, er lijken toch wel goede tussen te zitten.... Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen en hopelijk droog. Welterusten en droogze...
  3. Ric:
    4 juni 2017
    Dit zijn de dagen waarover je volgende maand grapjes over gaat maken Gerard!!