(pech) vrijdag 19 mei

19 mei 2017 - Les Rues-des-Vignes, Frankrijk

vrijdag 19 mei.

Na weer een regenachtige nacht was ik vroeg wakker. Heb even afgewacht tot het minder hard regende en toen maar snel alles ingepakt en vertrokken vanuit Tournai (België ) op weg naar Frankrijk. Na een paar uur motregen werd het gelukkig droog.

Weer lange stukken gefietst met alleen landbouwgronden om me heen. En toen sloeg ook nog een klein "noodlot" toe, een lekke achterband :-(

Geen nood dacht ik, ik heb tenslotte een ENRA pechhulppas, dus even bellen en alles wordt geregeld. Maar nee hoor anderhalf uur na mijn melding het antwoord; " er kan geen fietsenmaker komen, we gaan een soort van Anwb inschakelen om de fiets op te halen en naar een fietsenmaker te brengen."

Inmiddels was het ook weer gaan regenen, dus ik dacht, daar wacht ik niet op en ben zelf aan de gang gegaan. Ik was net klaar en toen belden ze opnieuw, was inmiddels drijfnat en zei erg humeurig " ja laat maar nu hoeft het niet meer".

Ben gauw verder gegaan en heb nu een B&B in Les Rues des Vignes.

Toch vandaag totaal nog 80 km gefietst :-)

Gr. Gerard

1. Jan en jose:
    19 mei 2017
    Nou broer , dat is ff pech en het weer zit ook niet mee jammer. Maar niet getreurd je gaat naar het zuiden toe dus het weer zal toch een keer beter worden. Kop op en sterkte.

groet Jan en Jose
  2. Marjan:
    19 mei 2017
    Ach wat een rot weer de laatste twee dagen we zullen voor je duimen voor beter weer.☹️☹️
    Maar voor alsnog moet houden

Groetjes Marjan en Gerlach
  3. Bert en Margriet:
    19 mei 2017
    Ach wat een pech, maar zo ken ik je weer buurman, doe het zelf wel.
    En gelukt top nu vannacht lekker slapen, morgen lekker ontbijtje en weer verder, veel plezier.
  4. Conny Bouter:
    19 mei 2017
    Hè Gérard, wat jammer toch dat je nog niet in Spanje bent. Zou leuk geweest zijn, je had bij ons kunnen overnachten. .
    Gr . Conny
  5. Tineke en Gidi:
    19 mei 2017
    Stoer man!!!! Wijs dat je hem zelf gerepareerd hebt. Hopelijk de komende dagen droog weer. Niet sikkeneurig worden hoor, kost energie. Succes morgen. Je bent nog steeds boven je geplande kilometers.
  6. Willem Rakers:
    20 mei 2017
    Goed dat je het zelf hebt kunnen doen. Ik was al bang dat die service vooral een actie van "wachten op de service" zou worden. Hopelijk knapt het weer snel op. En een B&B is ook wel even lekker nu. Even droog, even beter bed. Goede keus. Kun je er weer even tegen.
  7. Martin:
    20 mei 2017
    Goed gedaan ! Valt me nog mee, pas 1 lekke band op al die landweggetjes met die losse steentjes, zal helaas wel vaker voorkomen, misschien krijg je er nog handigheid in en kan je het voortaan zelf oplossen, in Frankrijk zijn er misschien nog wel handige "voorbij gangers "die ff een handje helpen, daar zitten tenslotte ook veel Nederlanders....Suc6 verder en keep on going... veilige reis !!
  8. Ric:
    20 mei 2017
    Goeie keuze om het zelf te doen Gerard.
    Enne .... gauw vergeten want negatieve energie kost kilometers!!!
    Hoop dat je gauw echt lekker fietsweer hebt .
    Bon balade à vélo!!