beetje pech.

10 juni 2017 - León, Spanje

Om 7.45 vertrokken.

Maar eerst heb ik gisteravond de remblokken voor vervangen en de versnelling goed afgesteld. Want telkens trapte hij door en zat dus niet in de goede versnelling.

We wisten dat het een saaie rit zou worden lange wegen tussen alleen maar korenvelden. Daarbij hebben we ook nog zo'n 15 km onverhard gereden, wat zeer vermoeiend was. Dat gedeelte van de route was samen met de wandelaars (pelgrims) en daar liepen er niet een paar, nee honderden! Eenmaal aangekomen in El Burgo  Ranero hebben we geen geschikte camping gevonden.

Toen besloten door te rijden naar Reliegos en daar een extra lange middagpauze te houden, het was wel nodig ook met 32° en dan door naar Leon en daar een camping opzoeken.

Maar een beetje pech blijft me toch achtervolgen, ik kreeg weer een lekke band, dat was dus al de 2e keer. En dat met zgn "anti lekbanden". Maar dan ben je blij dat je met meerdere bent. Het kostte al met al een half uur en toen konden we weer verder, op naar Leon.

Na ook nog eens 6 km verkeerd gereden te hebben, is de stand uitgekomen op

105 km. voor deze dag.

Vandaag geen foto's helaas, ondanks dat dit de originele "pelgrimsroute" was.

tot morgen maar weer,

gr.

Gerard

1. Bert en Margriet:
    10 juni 2017
    pufff. moeilijk allemaal, maar het is nog nooit zo donker geweest of het word weer licht, morgen frisse start, komt allemaal weer goed, voor straks slaap lekker en morgen een fijne dag.gr.
  2. Tineke en Gidi:
    10 juni 2017
    Volgens ons ga je steeds meer kilometers fietsen, met dit tempo
    slaap je volgend weekend in je eigen bed. Houd nog even vol.
    gr.
  3. Willie:
    11 juni 2017
    HALLO Gerard, Ik heb al vaker tegen jou verteld, gewoon elk jaar banden van de Aldi en deze zijn perfect. Antie lek ik alleen maar voor je knip - als deze door dit extra bedrag eerder leeg is dan lek je geen geld meer.
    Verder vind ik wel dat je bij dit weer het kalm aan moet doen, je hebt nu 365 vrije dagen + rooster en vakantie dagen, dus geniet en er komt vanzelf een einde aan deze tocht. En dan later als je nog puf hebt gaan we samen de Posbank fietsen maar we rustig en genieten.
  4. Willem Rakers:
    11 juni 2017
    Hallo Gerard. Ik kan mij wel vinden in de reactie van Willie. Je gaat zo snel. Het lijkt alsof de focus vooral gericht is op kilometers maken en veel minder op ontspannen fietsen en genieten van de tocht.
    Maar misschien veranderd de focus ook wel omdat je morgen al je 5de in gaat. Dat het dan meer "overleven" wordt.
    Hoop dat je de ontspanning weer kunt vinden. Ik wens je een goede start van week 5!
  5. Ric:
    11 juni 2017
    De laatste loodjes...... maar je komt straks thuis met een wereldervaring die je nooit meer zult vergeten Gerard.
    Een prestatie waar we allemaal supertrots op zijn !
    GO FOR IT!!!
  6. J. Franken:
    Hallo Broer,

Wijze woorden van je Neef Willie en Willem en wij sluiten ons hier ook bij aan neem ze ter harte. Je komt er misschien nooit weer en dan is het jammer dat daar niet van hebt genoten . Je streef aantal k.m. ga je ver te boven en dat is nergens voor nodig , dagen genoeg. of als je heimwee hebt laat dan t thuisfront naar je toe komen. GENIET van de dingen om je heen. Groet J & J sterkte de laatste lootjes