Gezellig in Bourdonné

23 mei 2017 - Bourdonné, Frankrijk

Na een koude nacht in de tent was ik vroeg wakker en zat om 8.30 uur al op de fiets.

Het was een koude start zo door de bossen, maar al gauw kwam de zon goed door en werd het weer aangenamer.

De route was afwisselend, door dorpjes, weilanden en bossen. En natuurlijk over de Seine.

Ik kwam het echtpaar (ook onderweg naar Santiago) dat ik al eerder ontmoet had en inmiddels al een paar keer gezien en gesproken heb weer achterop. Een aantal kilometers samen op gefietst, ervaringen uitgewisseld etc., erg nuttig.:-)

Na de middag op weg naar de camping die in het "roadbook" staat.

Daar aangekomen bleek dat hij gesloten was wegens werkzaamheden.

WAT NU?? Na 75 km fietsen en verder geen campings in de directe omgeving, maar even thuis gebeld, " wil je eens kijken of er iets in de buurt is?"

Ben zelf ook op pad gegaan om rond te kijken en al gauw zag ik een mevrouw lopen en heb haar aangesproken met de vraag of zij een camping of B&B in de buurt wist. En of zijzelf misschien een tuin had waar ik mijn tentje voor de nacht kon opzetten?

En ja hoor, " kom maar mee, je kunt bij ons overnachten.'

Ik werd heel gastvrij ontvangen en ipv de tuin, kreeg een ik gezellige gastenkamer aangeboden, met douche en toilet.

Heb met hun mee gegeten en hebben ' avonds tot laat zitten kletsen.

Echt super vriendelijk en gastvrij!

groeten maar weer,

Gerard