2e berg etappe

13 juni 2017 - Sarria, Spanje

13 juni, gereed voor de 2e berg etappe richting Santiago vanaf camping El Bierzo.

De totale rit zou vandaag 85 km worden, omdat er dichterbij geen camping op de route lag.

Een pittig dagje dus. Maar om 11.00 u  begon het te regenen en te onweren, nou dan wil je niet in de bergen fietsen, dus gingen we gauw het eerste beste restaurant binnen en zijn daar een paar uur gebleven tot het weer droog werd en verder opklaarde.

Aangekomen bij een historisch dorpje hebben we ook weer een lange pauze gehouden. Heb nog wel,wat leuke foto's gemaakt, ondanks het mindere weer. Het was een geweldige rit, met nog heftigere klimmetjes en afdalingen dan gisteren.

Verder leken we alles onder controle te hebben, totdat Jürgen zei dat hij vermoedde dat zijn band het ieder moment zou kunnen begeven. Geraldo en ik zijn wat sneller vooruit gefietst op zoek naar een fietsenmaker, dat is echter niet zo eenvoudig hier. Pas na 30 km, vlak bij de camping is dat gelukt en hebben gauw voor sluitingstijd een nieuwe band gekocht. Gelukkig heeft Jürgen de camping gehaald zonden klapband en hebben hier inmiddels de band verwisseld. Zo zie je maar dat het toch wel prettig is, dat je mensen om je heen hebt waar je op kunt rekenen.

hartelijke groeten maar weer,

1. Andre /Annie:
    13 juni 2017
    Hoi Gerard
    Jullie hebben van daag alwéér veel meegemaakt
    Wij lezen alles met veel interesse en de mooie foto's
    Hopelijk morgen een rustige en droge dag met niet teveel steile hellingen
    Drink na deze etappe maar een koude Freddy dat hebben jullie wel verdient
    Gr André en Annie
  2. Nayomi:
    14 juni 2017
    Ben super trots op je, het einddoel is nu zo dichtbij! Ben blij dat het zo goed gaat!
    Succes voor de laatste etappes en geniet!