Santiago de Compostela

15 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Vannacht dus een keer geslapen in een Albergue. Nou dat was wel een wat luidruchtige nacht, hoesten, proesten, snurken en komen en gaan van mensen. En de meeste wandelaars vertrekken ook nog eens heel vroeg. Met als gevolg dat toen het eenmaal rustig was, wij alle 3 in een diepe slaap vielen en ons dus verslapen hebben.

Nou was dat niet zo heel erg, want de rit zou nog zo'n 50a 60 km zijn. Toch maar gauw ontbijten en op de fiets voor de laatste rit.

De aankomst in Santiago was een echte ontlading. Alle lange voorbereidingen, het er naar toe leven en dan de trip op zich, echt een heel goed voldaan gevoel.

En toen moesten we ons laatste stempel nog halen en het certificaat. Daarvoor hebben we wel 1,5 uur in de rij gestaan. En als je dan weet dat er 14 balies waren. Maar ik kreeg buiten het standaard certificaat nog een extra "lange afstand" certificaat. Ik ben er blij mee en super trots op.

We blijven nog een paar dagen om Santiago te bezichtigen en dan vlieg ik maandag terug naar huis.

Vanaf hier wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de leuke reacties en het medeleven van en bij deze reis, dat heeft mij bijzonder gesteund.

Nogmaals heel hartelijk bedankt.

Vriendelijke groeten,

Gerard

1. Willie:
    15 juni 2017
    Gerard Proficiat met deze prachtige rit Het is echt geweldig wat jij hebt gepresteerd
  2. Bianca:
    15 juni 2017
    Topper! Was een geweldige prestatie! Geniet van de dagen daar en veilig weer naar huis! Heb elke dag naar je verhaal uitgekeken en met veel plezier gelezen! Dikke kus..
  3. Bert en Margriet:
    15 juni 2017
    wauw. je hebt het volbracht, gefeliciteerd geweldig,
    nog fijne dagen en tot maandag, gr.
  4. J. Franken:
    15 juni 2017
    Broer van harte gefeliciteerd een prachtige prestatie toppie geniet nog een paar dagen en dan weer veilig terug en slapen in je eigen bedje veel groeten vanuit Denemarken
  5. Willem Rakers:
    15 juni 2017
    Zwagert, van harte gefeliciteerd met deze super-prestatie!! Dikke pluim, dikke duim! Toppie! En nu een paar lekkere koude biertjes!
  6. Ric:
    15 juni 2017
    Van harte gefeliciteerd Gerard.
    Wereldprestatie!
    En extra lange afstand certificaat.... wees er trots op.
    Goed idee om een paar dagen "uit te rusten"......
    Top man!
  7. Ad van de Vooren:
    He Gerard,
    Van harte gefeliciteerd met deze enorme prestatie van wereldklasse.
    Ik vind het prachtig dat iemand dit voor elkaar krijgt, het is niet alleen fysiek maar ook psychisch een zware rit. Iets om trots op te zijn.
    Geniet ervan. Gr.
  8. Petra Rakers:
    16 juni 2017
    Yes; you did it!! Wat een prestatie! Van harte gefeliciteerd! Nog hele fijne dagen en tot gauw! XX
  9. Ivo:
    16 juni 2017
    Geweldig Gerard, je hebt het dan toch maar even gedaan!, wat een fantastische prestatie, gefeliciteerd. Nu nog lekker even een paar dagen genieten en dan zien we elkaar snel weer.
  10. Martin:
    16 juni 2017
    Hoi Gerard, Gefeliciteerd met deze super prestatie. Respect dat je dit met 1 hand aan het stuur hebt kunnen volbrengen. Dit getuigt van doorzettingsvermogen en een bepaalde koppigheid om niet zomaar op te geven en gewoon alles uit de kast te halen om je doel te volbrengen. Wel jammer dat je terug vliegt, terug fietsen had makkelijker geweest, veelal heuvel af en je weet nu alle kampeerplekken en je weet de route........
    Geniet van van je paar dagen dagen daar, kom weer een beetje op gewicht en goede vlucht terug.
    Volgend jaar de Noordkaap ? is lekker lang licht in de zomer.....
  11. Dinie en Bennie:
    16 juni 2017
    Gerard, gefeliciteerd met je topprestatie, super knap.
    Bedankt voor al je indrukwekkende reisverslagen en foto's , we hebben er dagelijks naar uitgekeken. Fijn dat we jou op deze manier hebben kunnen volgen. Geniet nog van de dagen in Santiago en goede terug reis. Deze ervaring pakken ze je niet meer af !!!!!!!!
  12. Tineke en Gidi:
    16 juni 2017
    Van Harte gefeliciteerd met dit succes, wat een prestatie!!!

Nog fijne dagen in Santiago,goede terugvlucht. Tot binnenkort.
  13. Joke van Reenen:
    16 juni 2017
    Geweldig gedaan, wat een prestatie! Terecht dat je er zo trots op bent en we feliciteren je van harte! Het was leuk om je verhalen dagelijks te lezen en zo mee te kunnen leven met dit avontuur. Geniet nog een paar dagen in Santiago en rust lekker uit. Maandag goede reis en dan genieten van jullie Sofie: het is een schatje....
  14. Andre /Annie:
    17 juni 2017
    Hoi Gerard
    Gefeliciteerd met deze bijzondere mooie Top Top prestatie !!
    Geniet er nog even van, en nog bedankt voor de mooie foto's
    Ben benieuwd naar de volgende uitdaging ?
    Je hebt wel een paar koude Freddy s verdient !
    Goede vlucht naar huis
    Gr André en Annie
  15. Leo:
    18 juni 2017
    Gerard van harte gefeliciteerd met deze wereldse prestatie geniet er nog van in Santiago en een mooie reis terug gr uit het mooie Twello
  16. Bert Platje:
    28 juni 2017
    Hey Gerard,
    Gefeliciteerd jonguh, petje af.
    Wat is de volgende uitdaging?
    Groeten,
    Bert